Resumen:
Education systems today must respond to the social demand and demand, trying to tune with it, to achieve the objective for which the school exists, and it is precisely that one of those requirements constitutes the information and communication technologies, which currently have It has become an essential element of learning, and an insurmountable means of information, which has been linked in a meaningful way in the educational task, becoming an ideal means to promote learning.
For the particular case of this argumentative bibliographic work, it is analyzed precisely how tic's are linked to the way of teaching natural sciences, recognizing that in order to achieve the objective of teaching this science, not only this resource is required, but also the resources of the environment or natural environment, depending on the context and situational reality, where the school is located.
It shows some technological alternatives that can be used and applied for teaching this subject, detailing its operability, also proposing the possible resources of the environment that can be used by teachers, taking into account that its effectiveness, responds significantly to the level of creativity and the way in which the methodology is applied, being clear that resources and means only represent useful tools to reflect learning.
Descripción:
Los sistemas educativos en la actualidad deben responder al requerimiento y demanda social, procurando sintonizar con ella, para lograr el objetivo por el cual existe la escuela, y es precisamente que uno de esos requerimientos constituye las tecnologías de información y comunicación, que actualmente se han convertido en elemento esencial de aprendizaje, y medio insuperable de información, que se ha vinculado de manera significativa en el quehacer educativo, convirtiéndose en medio idóneo para promover aprendizajes.
Para el caso particular de este trabajo bibliográfico argumentativo, se analiza precisamente como se vincula las tic’s a la forma de enseñanza de las ciencias naturales, reconociendo que para lograr el objetivo de enseñar esta ciencia, no solamente se requiere este recurso, sino también los recursos del medio o entorno natural, dependiendo del contexto y realidad situacional, donde se ubique la escuela.
Se pone de manifiesto algunas alternativas tecnológicas que pueden emplearse y aplicarse para la enseñanza de esta asignatura, detallando su operatividad, proponiendo además los posibles recursos del medio que pueden ser utilizados por los docentes, teniendo en cuenta que su efectividad, responde significativamente al nivel de creatividad y la forma en cómo se aplica la metodología, teniendo claro que los recursos y medios, tan solo representan herramientas útiles para reflejar un aprendizaje.