Estrategias metodológicas para la enseñanza de operaciones combinadas y signos de agrupación en el séptimo año de educación básica

Loading...
Thumbnail Image

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Machala : Universidad Técnica de Machala

Abstract

El presente trabajo, constituye un estudio de las dificultades que presentan los estudiantes para el aprendizaje y aplicación de procedimientos que permitan resolver problemas y ejercicios con operaciones combinadas y la complejidad que para ellos representa la utilización de signos de agrupación.

Description

The present work, called Methodological strategies for teaching combined operations with signs of grouping in the seventh year of basic education, constitutes a study of the difficulties presented by the students for learning and implementation of procedures to solve problems and exercises with combined operations and the complexity that represents for them the use of grouping symbols.

Keywords

ESTRATEGIA METODOLOGICA, OPERACION COMBINADA, SIGNO DE AGRUPACION

Citation

Jumbo Valencia, I. L. (2015). Estrategias metodológicas para la enseñanza de operaciones combinadas y signos de agrupación en el séptimo año de educación básica (examen complexivo). UTMACH, Unidad Académica de Ciencias Sociales, Machala, Ecuador.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as openAccess