Resumen:
This project is a study based on a quantitative methodological paradigm, with apre-experimental design, aimed at addressing the problems presented by students of First Baccalaureate School Carmen Mora de Encalada in reading fluency in the English language teaching-learning field. On this basis, a strategy is developed based on didactic teaching strategies that support the development of reading fluency in English of students of First Baccalaureate of the College Carmen Mora de Encalada. In this investigation, the theoretical research method known as historical-logical and analytical-synthetic was applied, as well as empirical methods such as experimentation, standardized tests and statistical tests to give a solution to the research question posed, that is. How to improve the reading fluency of the English language students of the Carmen Mora de Encalada High School of the First High School of the city of Pasaje, El Oro, the possible causes for students' limitations regarding reading fluency were. Reading is an irrelevant activity for them, lack of use of short readings in English and little motivation on the part of learners to read
Descripción:
Este proyecto es un estudio basado en un paradigma metodológico cuantitativo, con un diseño preexperimental, orientado a abordar los problemas que presentan los estudiantes del Colegio de Primero de Bachillerato Carmen Mora de Encalada en la fluidez lectora en el ámbito de la enseñanza-aprendizaje del idioma inglés. Sobre esta base, se desarrolla una estrategia basada en estrategias didácticas didácticas que apoyen el desarrollo de la fluidez lectora en inglés de los estudiantes de Primer Bachillerato del Colegio Carmen Mora de Encalada. En esta investigación se aplicó el método de investigación teórico conocido como histórico-lógico y analítico-sintético, así como métodos empíricos como la experimentación, pruebas estandarizadas y pruebas estadísticas para dar solución a la pregunta de investigación planteada, es decir. Cómo mejorar la fluidez lectora de los estudiantes del idioma inglés de la Escuela Secundaria Carmen Mora de Encalada de la Primera Preparatoria de la ciudad de Pasaje, El Oro, las posibles causas de las limitaciones de los estudiantes en cuanto a la fluidez lectora fueron: La lectura es una actividad irrelevante para ellos , falta de uso de lecturas breves en inglés y poca motivación por parte de los alumnos para leer.