Resumen:
Within the marketing strategies we have merchandisisng, which is a commercial strategy that aims to encourage the purchase of customers, merchandising over time became important for companies, because the markets are more demanding and competitive. The commercial Yolandita has an average of frozen sales in the last years, which worries its owner. Applying a marketing strategy determines the amplitude of the point of sale. Being this an Intensive, Exclusive or Selective distribution, directly related to the behavior of the client and the product, the objective of the research is to elaborate a merchandising plan through a diagnostic process in the commercial Yolandita, so that it is determined how these strategies affect the commercialization of its mass consumption products. The methodology used is field research, evidencing the distribution of the products of the products and the needs of the clients, through interviews with the owner and surveys of the company's clients and collaborators. Also the research has bibliographic information of scientific articles for greater veracity of the results and conceptual sustenance.
Descripción:
Dentro de las estrategias de marketing tenemos a merchandising, que es una estrategia comercial que tiene como finalidad incentivar a la compra de los clientes, a lo largo del tiempo el merchandising se volvió importante para las empresas, porque los mercados son más exigentes y competitivos. El comercial Yolandita tiene promedio de ventas congeladas en los últimos lo cual preocupa a su propietaria. El aplicar una estrategia de comercialización determina la amplitud del punto de venta. Siendo esta una distribución Intensiva, Exclusiva o Selectiva, relacionada directamente con el comportamiento del cliente y el producto, el objetivo de la investigación es elaborar un plan de merchandising mediante un proceso diagnóstico en el comercial Yolandita, para que se determine cómo estas estrategias inciden en la comercialización de sus productos de consumo masivo. La metodología utilizada es investigación de campo logrando evidenciar la distribución de los productos de los productos y las necesidades de los clientes, por medio de entrevistas a la propietaria y encuestas a los clientes y colaboradores de la empresa. También la investigación cuenta con información bibliográfica de artículos científicos para mayor veracidad de los resultados y sustento conceptual.