Análisis de los aspectos internos y externos que debe de considerar una empresa para la internacionalización
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Machala : Universidad Técnica de Machala
Abstract
Al realizar esta investigación, se plantea buscar las ventajas que trae consigo la determinación de los factores tanto internos como externos, los que ayudaran a obtener posicionamiento del producto, al incremento de la empresa, al aumento de trabajo, a la relación comercial entre los países, el desarrollo de economías, mejorar la redistribución de la riqueza en la población y demás aspectos positivos que conllevaría la internacionalización de las empresas. Algunos de los aspectos internos que se convendría considerar pueden ser sus costos, disponibilidad de recursos, capacidad tanto administrativo como operacional, etc; y dentro de los factores externos podrían considerarse el político, económico, el medioambiental, social, etc. Se analizara mediante un foda (fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas) los factores que debería de considerar la empresa para su internacionalización, dando de esta manera a conocer las ventajas competitivas con las que la empresa ingresara al mercado internacional.
Description
On having realized this investigation, it considers to look for the advantages that it brings I obtain the determination of the factors so much internal as day pupils, which were helping to obtain positioning of the product, to the increase of the company, to the increase of work, to the commercial relation between the countries, the development of economies, to improve the redistribution of the wealth in the population and other positive aspects that the internationalization of the companies would carry. Some of the internal aspects that the company should consider can be its costs, availability of resources, capacity both administrative and operational, etc; and inside the external factors they might be considered to be the politician, economically, environmental, socially, etc. There were analyzed by means of a foda (strengths, opportunities, weaknesses and threats) the factors that the company should consider for his internationalization, giving to know hereby the competitive advantages with which the company was entering to the international market.
Keywords
COMERCIO INTERNACIONAL, INTERNACIONALIZACIÓN EMPRESARIAL, RECURSOS FINANCIEROS, GESTIÓN ADMINISTRATIVA
Citation
Velasco Vera, M. J. (2015). Análisis de los aspectos internos y externos que debe de considerar una empresa para la internacionalización (Examen Complexivo). UTMACH, Unidad Académica de Ciencias Empresariales, Machala, Ecuador.
Collections
Endorsement
Review
Supplemented By
Referenced By
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as openAccess

