Resumen:
This article studies the relationship between service quality and customer loyalty in the company Casa Bahía S.A. located in the city of Machala; It seeks to determine the link that exists between the quality of the service and customer loyalty, for this the quality of the service offered is measured, loyalty strategies are designed and training is proposed for employees; The research consists of descriptive - explanatory methods where the results are obtained qualitatively (interviews with the manager of the Casa Bahía company) two methods are proposed for loyalty: 1) cash back, 2) direct payment; In addition, training days on customer service are planned
Descripción:
En el presente artículo se estudia la relación entre calidad de servicio y fidelización del cliente en la empresa Casa Bahía S.A ubicada en la ciudad de Machala; se busca determinar cuál es la vinculación que existe entre la calidad del servicio y la fidelización del cliente, para esto se mide la calidad del servicio que ofrece, se diseña estrategias de fidelización y se propone capacitación para los empleados; la investigación consta de métodos descriptivo - explicativo donde se obtienen los resultados de forma cualitativa ( entrevistas a la gerente de la empresa casa bahía) se propone dos métodos para la fidelización: 1) cash back, 2) paga directo; además se plantea jornadas de capacitación sobre atención al cliente