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Título : Development of the phonetic vowel pronunciation of /i:/ - /i/ in english through a system of teaching tasks
Autor : Calle Cárdenas, Kevin Armando
Pineda Narváez, Dayanna Elizabeth
Director(es): Rojas Gonzalez, Livington Javier
Palabras clave : TEACHING TASKS;TEACHING-LEARNING;PHONETIC;PRONUNCIATION
Fecha de publicación : dic-2023
Editorial : Machala: Universidad Técnica de Machala
Citación : Calle Cárdenas, K. A. & Pineda Narváez, D. E. (2023). Development of the phonetic vowel pronunciation of /i:/ - /i/ in english through a system of teaching tasks (Trabajo de titulación). UTMACH, Facultad de Ciencias Sociales, Machala, Ecuador
Descripción : La presente investigación analiza la relación entre un sistema de tareas docentes y el desarrollo de la correcta pronunciación fonético-vocal de i: & I en el idioma inglés, a partir del empleo de un conjunto de actividades, con el objetivo de contribuir a la adquisición de una correcta pronunciación y mejorar la expresión oral de los estudiantes de 9º A de la Escuela Superior Zoila Ugarte de Landivar. El objeto de la investigación es el proceso de enseñanza-aprendizaje de la fonética vocálica en la educación básica superior. Para medir el aporte de este trabajo se utilizaron métodos empíricos como la observación, encuestas y pruebas pedagógicas. La investigación se realizó bajo una perspectiva cuantitativa con un enfoque empírico-analítico teniendo como población 37 estudiantes de noveno grado. Esta investigación contribuye significativamente al desarrollo de la pronunciación vocálica en inglés, con la implementación de un sistema de tareas didácticas dinámicas. El análisis de los datos obtenidos se realizó con estadística descriptiva comparativa y, para la comprobación de hipótesis, se utilizó la técnica Chi-Cuadrado, la cual demostró el mejoramiento de la pronunciación fonética vocálica de los estudiantes en inglés, gracias a la implementación propuesta de un sistema de clases.
Resumen : The present research analyzes the relationship between a system of teaching tasks and the development of the correct phonetic-vowel pronunciation of i: & I in the English language, based on the use of a set of activities, with the objective of contributing to the acquisition of a correct pronunciation and improving the oral expression of the 9th A students of the Zoila Ugarte de Landivar High School. The object of the research is the teaching-learning process of vowel phonetics in higher basic education. Empirical methods such as observation, surveys and pedagogical tests were used to measure the contribution of this work. The research was carried out under a quantitative perspective with an empirical-analytical approach having as population 37 ninth grade students. This research contributes significantly to the development of vowel pronunciation in English, with the implementation of a system of dynamic teaching tasks. The analysis of the data obtained was carried out with comparative descriptive statistics and, for hypothesis testing, the Chi-Square technique was used, which showed the improvement of the students' vowel phonetic pronunciation in English, thanks to the proposed implementation of a system of classes.
URI : http://repositorio.utmachala.edu.ec/handle/48000/22241
Aparece en las colecciones: Trabajo de Titulación Ciencias de la Educación Mención Inglés

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