La inclusión y el afecto un dilema sociocultural.
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
The inclusion of children is an action - research project, whose objective is to apply affection as a transversal axis. It represents the complex reality of children in a public school in Ecuador. Most infants need care and attention. The school administrators and teachers feel powerless in the face of the sociocultural situation that their students live on a daily basis. This research contributes to social development through socio-educational and community practices.
Description
La inclusión de niños y niñas es un proyecto de investigación-acción, cuyo objetivo es aplicar el afecto como eje transversal. Representa la compleja realidad de niños y niñas de una escuela pública de Ecuador. La mayor parte de los infantes tienen necesidad de atención y cuidado. Directivos y profesores se sienten impotentes frente a la situación sociocultural que viven a diario su alumnado. Esta investigación contribuye al desarrollo social a través de prácticas socioeducativas y comunitarias. El análisis crítico permitió transformar las observaciones en oportunidades para que niños y niñas experimenten interacciones que mejoren su entorno de injusticia e inequidad.
Keywords
INCLUSIÓN, AFECTO, INVESTIGACIÓN-ACCIÓN, POBREZA, POLÍTICAS PÚBLICAS
Citation
Collections
Endorsement
Review
Supplemented By
Referenced By
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as openAccess

