Resumen:
In this present project, it has the purpose of knowing why the small exporting companies of the province of El Oro do not export to other countries and only export to a single market. That is why we have identified several characteristics that agree with the SMEs that were carried out with the sampling, such as the fear of entering other markets, certificates that each country requests to enter the market such as organic, quality, social responsibility and lack of consulting in the field of export to European, Asian and North American markets.According to our research, we developed an internationalization plan that allows companies like these to expand into a new market, which is why it is important to follow each step, in order to obtain export success.
Descripción:
En este presente proyecto, tiene la finalidad de conocer porque las pequeñas empresas exportadoras de la provincia de El Oro no exportan a otros países y solo exportan a un solo mercado. Es por ello que hemos identificado varias características que concuerdan con las pymes que se realizó con el muestreo como es el miedo a incursionar a otro mercado, certificados que pide cada país para entrar al mercado como son orgánicos, de calidad, responsabilidad social y falta de asesoría en el campo de exportación a mercados europeos, asiáticos y norteamericanos. De acuerdo a nuestra investigación elaboramos un plan de internacionalización que permite que empresas como estas logren expandirse a un nuevo mercado, es por eso importante seguir cada paso, en el orden para obtener éxitos en la exportación.