Resumen:
The present investigation consists of a study on the teaching styles that need to be reviewed, contextualized and improved, this is how in the first instance the teaching-learning process is mentioned, which is the object of study; The teaching and learning methods that are the field of research are addressed below, in which the historical characterization of the methods applied in the teaching-learning process is introduced, as well as the conceptual characterization of learning styles and relationship between teaching and learning process, and in the same way, the problem is contextualized within the educational institution, obtaining as a result the initial situation and the possible causes of the problem.
Descripción:
La presente investigación consiste en un estudio sobre los estilos de enseñanza que necesitan ser revisados, contextualizados y mejorados, es así como en primera instancia se menciona el proceso de enseñanza – aprendizaje el cual es el objeto de estudio; a continuación se aborda los métodos de enseñanza y aprendizaje que es el campo de la investigación, en los cuales se introduce en la caracterización histórica de los métodos aplicados en el proceso de enseñanza aprendizaje, como también la caracterización conceptual de los estilos de aprendizaje y la relación proceso de enseñanza y aprendizaje, y de igual manera se contextualiza la problemática dentro de la institución educativa obteniendo como resultado la situación inicial y las posibles causas del problema.