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Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.utmachala.edu.ec/handle/48000/10562
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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorPeñaherrera Pereira, Erwin Fernando-
dc.contributor.authorSimancas Lalangui, Cristian Javier-
dc.date.accessioned2017-04-12T17:36:13Z-
dc.date.available2017-04-12T17:36:13Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.otherTTUACS-2017-BEA-DE00008-
dc.identifier.urihttp://repositorio.utmachala.edu.ec/handle/48000/10562-
dc.descriptionThe visual arts in the path of the s of the twentieth century were generating radical changes unlike those process that had been developed throughout the period of modern art. The dizzying transformations at this time between an artistic movement and another were noticing since the early 19th century; thus in the first decades we have, Cubism, Futurism, Dada, Surrealism, among others that were part of the postmodern art stage. The present study tries to create a brief tour of some of the above-mentioned processes to understand the intentions of both the use of materials such as in the use of the concepts for creating an artistic element that is able to question their reality and cause ruptures in the social systems from its symbolic function. Thus, we have to get to the point where art is of very strong philosophical and theoretical aspects to strengthen his speech and be able to break into the public arena with increased power questioning; to do this we have to mention the contemporary art that is the fundamental element in the development of the artistic proposal aim of the present study. Thus, the art at this time becomes diverse, its processes, and its concepts are heterogeneous and act in response to their environment, assuming an important role in the development of the current society, to the point that it is unthinkable that it can exist without art, because this gives us the possibility of generating symbolic processes necessary for the integral growth of individuals under perspective and taking advantage of the political moment in the country, it is proposed a work that question and talk to us in a symbolic way how, from the discourse and political action the sense of nationalism is used to achieve power, regardless of even the mass that makes up all of the Ecuadorian society.es_ES
dc.description.abstractLas artes plásticas en el recorrido del s XX fueron generando cambios radicales a diferencia de aquellos procesos que se habían desarrollado en todo el periodo del arte moderno. Las transformaciones vertiginosas en este momento entre un movimiento artístico y otro se fueron notando desde comienzos siglo; así en las primeras décadas tenemos, el cubismo, dadaísmo, surrealismo, futurismo, entre otros que formaron parte de la etapa postmoderna del arte. El presente estudio trata de crear un breve recorrido por algunos de los procesos antes mencionados para comprender las intencionalidades tanto el uso de materiales como en el uso de los conceptos para ir creando un elemento artístico que sea capaz de cuestionar su realidad y provocar rupturas en los sistemas sociales desde su función simbólica. Así, hemos de llegar al momento donde el arte involucra de manera muy fuerte aspectos filosóficos y teóricos para fortalecer su discurso y poder irrumpir en la escena pública con mayor potencia cuestionadora; para ello hemos de mencionar el arte contemporáneo que es el elemento fundamental en el desarrollo de la propuesta artística objetivo del presente estudio.es_ES
dc.format.extent44 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherMachala : Universidad Técnica de Machalaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectARTE CONTEMPORANEOes_ES
dc.subjectESTETICAes_ES
dc.subjectPOLITICAes_ES
dc.subjectCRITICA SOCIALes_ES
dc.titleLa obra de arte y su función crítica de la realidades_ES
dc.typebachelorThesises_ES
dc.emailcristiansimancasl@hotmail.comes_ES
dc.cedula0705304848es_ES
Aparece en las colecciones: Trabajo de Titulación Artes Plásticas

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